چگونه محاسبات ساده‌ای را با مایکروسافت ورد ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ انجام دهیم
نوشته شده توسط : مدیر سایت:A.H

۱- روی دکمه آفیس Office Button کلیک کنید و بعد روی Word Options کلیک کنید تا پنجره آپشن باز شود. سپس روی Customize کلیک کنید

۲- در مربع سمت راست ، زیر پنجره Choose commands from پایین آمده و All Commands را انتخاب کنید

۳- لیست commands را نگاه کنید و برنامه ماشین حساب را از آن میان انتخاب کنید ، روی کلمه Add کلیک کرده تا به تولبار کوئیک اکسس اضافه شود.

 

کار با ماشین حساب
- وقتی اعدادی را برای محاسبه انتخاب کنید برنامه ماشین حساب فعال می شود. ردیف یا ستون اعداد را انتخاب و روی آیکون مربوطه کلیک کنید. نتیجه بطور اجمالی در نوار وضعیت پدیدار می شود. نتیجه بطور اتوماتیک در قسمت تخته آرایش یا clipboard هم کپی می شود و می توانید آنرا به هر برنامه دیگری ضمیمه کنید.

 

- عملیات محاسبه با شش مرحله عملیاتی کار می کند:
۱- جمع: ۲+۲
۲- تفریق: ۲-۲ یا ۲(۲)
۳- ضرب: ۲*۲
۴- تقسیم: ۲/۲
۵- درصد: ۱۰۰*۱۰%
۶- توان و ریشه گرفتن: ۲^۲ و ۴^ ½
- اگر یکسری اعداد را بدون افزودن برنامه عملیاتی واضح تعیین کنید برنامه فرمان محاسبات بطور اتوماتیک آنها را جمع می کند و حاصل جمع را نشان می دهد. برای مثال، در صورت اضافه کردن ستون یا ردیفی از اعداد.

 

- فرمان محاسبه کلیه متن های فاقد عدد را نادیده می گیرد. مگر در مواردی که علایم ارزی، کاما یا مکث وجود داشته باشد، که انها را همانند بخشی از یک عدد در نظر می گیرد. مثلاً داریم، ۳کیسه پر، یکی برای آقا، یکی برای خانم و یکی برای پسرکوچکی که پایین خیابان زندگی می کند… عدد ۶ بعنوان نتیجه نمودار می شود.
-ورد ۲۰۰۷، اعدادکسری را تا دو رقم گرد می کند. توجه داشته باشید که این رقم را می توانید از کنترل پنل تغییر دهید:
-Control Panel – Regional and Language Options – Regional Options – Customize Regional Options – No. of digits after decimal.

 

بخاطر داشته باشید که این نوع تغییر بر همه برنامه های ویندوز اعمال می شود. بنابر این می توانید بجای آن از یک مضروب فیه استفاده کنید.
- فرمان محاسباتی علایم ارزی را طبق تنظیات Regional Settings محاسبه می کند. مثلاً ، ۲۵-۵۰$ را ۲۵$ نشان می دهد نه ۲۵٫

 

حاصل جمع
سادگی فرمان محاسبه در مقایسه با پیچیدگی ایجاد جدول و ساختن فرمول ( استفاده از فرمان فرمول در زیر Layout) برای کامل کردن محاسبات ورد بسیار بهتر و اسانتر است.
البته ویندوز خودش یک برنامه ماشین حساب برنامه ریزی شده هم دارد که می توانید نتیجه محاسبات پآنرا به هربرنامه دیگرویندوز پیوست کنید. اما به علت عملیات ساده ماشین حساب برنامه ورد و تعداد اندک کلیک های آن استفاده از فرمان محاسبات ساده تر است




:: موضوعات مرتبط: فن آوری اطلاعات , ترفند word , ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: